söndag 14 november 2010

The BIG bungyjump day


Oh nej herrejävlar.. nej nej.. look in the camera.. oh jävlar vad högt.. three-two-one-juuump!!! Gaaaahhhaaahhhhaaahhh (tyst för att andas) gaaaahhhhaaaahhhhaaaa… wiieee andas.andas.andas. Nevis Bungy Highwire: en adrenalinchock utan dess like. Ca 1 minut senare var man tillbaka på plattformen med ett sjukt stort leende på läpparna. Det är nog ett av dom snabbaste sätten man kan spendera  1400 kronor. Men ja, det var värt det.
Men vi börjar vår adrenalin dag med en liten uppvärmning i Queenstown: Luge, go-cart utan motor.

Här skulle det varit en film men internetet är för segt. =(

Här under följer ett par klipp från Bungyjumpet. Det visade sig att man fick ha med kamera under hoppet vilket Lina tog fasta på. Ta dig gärna tid att titta på alla klipp, vi får fortfarande gåshud när vi ser dom.







Vi ville också här ha med fler klipp...
På kvällen mötte vi upp ett gäng av de som vi gick Milford track med och tog ett par kalla på irländska puben ’Pog Mahones’.  Nu kände vi att vi behövde koppla av lite och styrde Gullan söder ut till det vackra Catlins som påminner om södra Sverige fast med palmer, sandstränder, får, gröna kullar och höga klippor som stupar ner i södra oceanen. Och likt ett matlagningsprogram har vi nu snabbt som attan förflyttat oss till Twizel som ligger söder om Mt Cook mitt på Syd-ön.

Och här skulle det ha varit lite bilder.....men nej. ¤%#&&/ internet.

PS. när vi kommer hem ska vi ha ett sjukt snabbt internet! DS.

7 kommentarer:

  1. QUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiii!!!!!!

    va cooolt jag fick lust och göra det med nu !!!
    jag tror jag skulle våååååååggggaaa

    /Mats

    SvaraRadera
  2. men det där ser skitläskigt ut! Vad modiga ni är!!!

    ida

    SvaraRadera
  3. Ballt..

    påminn mig att aldrig flytta till NZ! pallar inte långsamt internet!

    SvaraRadera
  4. Får handsvett och svaga knän! Bra jobbat hörrni!

    SvaraRadera
  5. Jag hisnar varje gång jag tittar på klippen. Helt otroligt att ni vågade. Nu finns det väl inget värre att bocka av.
    /Helena

    SvaraRadera
  6. Nice!!! Jag vill också hoppa!

    SvaraRadera